Lettertype: //


De slaapoefentherapeut kan u helpen van uw slaapproblemen af te komen in gemiddeld 9 behandelingen. 

De therapie is gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten en heeft een praktische, voor u goed toepasbare aanpak. Slaapoefentherapeuten zijn hier speciaal voor bijgeschoold en leren non-stop verder op basis van recente inzichten en nieuwe wetenschappelijke publicaties. 

Wat kunt u verwachten van de slaapoefentherapeut? 

De oefentherapeut benadert uw slaapproblemen vanuit een 24-uurs visie. De invloeden van uw dag lopen door in de nacht en daarbij zullen de gevolgen van uw slechte nachtrust doorlopen in de dag die erop volgt. Systematisch worden uw onderliggende redenen van het slaapprobleem inzichtelijk gemaakt, aangepakt en opgelost.

De oefentherapeut helpt u met:

"Inzichten die gezond slaapgedrag bevorderen.

"Hoge kwaliteit (adem- visualisatie- haptische en ontspannings-) oefenstof die op maat wordt gemaakt voor uw unieke verstoorde slaappatroon.

"Cognitief gedragsmatige therapie (vlg J. Beck), gedachtentherapie die u weer positief of neutraal leert denken.

"Gezonde copingstijl, dat wil zeggen: u leert adequater en zeker ook rustiger omgaan met de gevolgen van uw slaapprobleem waardoor stress vermindert en u uit de vicieuze cirkel komt van slecht slapen. 

Hoe ziet uw slaapbehandeling eruit?

"Intake: U krijgt de eerste keer een intake waarbij uw persoonlijke verstoorde slaappatroon helder wordt gemaakt en u krijgt direct al inzicht waar u nu eigenlijk van wakker ligt.

"Vragenlijsten: U zal 1 of meerdere vragenlijsten moeten invullen om meetbaar en inzichtelijk te maken wat uw vorderingen in de loop van de behandelingen zijn.

"Behandeldoel/plan: Aan het eind van het eerste consult maakt u samen met de oefentherapeut een behandeldoel en een plan van aanpak waarmee u beiden verwacht de problemen te kunnen oplossen.

"De behandelingen: de behandelingen die hierna gaan volgen geven vorm en inhoud aan dit plan. U zal zowel praatsessies als oefensessies krijgen. In een praatsessie neemt u met de therapeut tips door om beter te slapen op basis van recente, wetenschappelijk bewezen inzichten die horen bij uw type slaapprobleem of wordt u geholpen met gedachtentherapie, slaaphygiene, communicatieve vaardigheden, of mindfulness. In een oefensessie krijgt u praktische handvatten, oefenstof en gevoelservaringen en leert u bijvoorbeeld frustratie om te zetten in ontspanning.

"Eindrapportage naar uw huisarts of specialist. Klanttevredenheidsonderzoek ( en uw recensie voor de website?) 




 

Medical Kinetics is:
  • Voor iedereen toegankelijk.
  • Bewust bezig zijn met je lijf.
  • Een leerproces.
  • Leuk om te doen.
  • Altijd op je eigen niveau.
  • Best pittig, maar nooit te zwaar.
  • Veel afwisseling, niet eentonig.
  • Je werkt je niet in het zweet.
  • Rust en ontspanning.
  • Goed voor een mooi lijf.
  • Goed voor je conditie.
  • Goed voor je gezondheid.

Natuurlijke bewegingen heb je nodig voor het in stand houden van veerkracht en gezondheid terwijl het tevens van belang is voor natuurlijke gratie. Ieder mens is anders. Er is dus niet een ideale manier van bewegen. Wat voor jou de juiste houding en manier van bewegen is maak je in samenspraak met je eigen lijf en gecoacht door de Medical Kinetics teacher zelf uit. Ieder heeft een eigen programma altijd rekening houdend met zijn / haar mogelijkheden. 

Zelf ontdekken is het motto. Je krijgt les. Dit betekent dat je ook iets leert. Hoe je lijf in elkaar zit, wat je moet voelen als je bepaalde bewegingen maakt. Dus niet zo maar wat liggen oefenen, maar bewust bezig zijn met je lijf. Je krijgt zelfs huiswerk op, geen moeilijke ingewikkelde oefeningen maar kleine bewegingen die je erg simpel ergens tussendoor eens kunt doen en waardoor de resultaten van je training enorm zullen stijgen. 



Doordat het lichaam in patronen driedimensionaal wordt bewogen zullen zowel de botten en gewrichten als de daarbij behorende spierketens steeds in zijn totaal worden aangesproken op hun functie. Door bewegingen in de ruimte met wisselingen en variatie zullen dezelfde spieren steeds op een iets andere manier worden belast waardoor een veel natuurlijkere belasting ontstaat. 

Omdat spieren op een natuurlijke functionele manier worden gebruikt train je naast je primaire spieren ook vooral je intrinsieke (diepe) en neutraliserende spieren die voor een groot deel de contouren van je lichaam bepalen. 

Daarnaast werkt Medical Kinetics aan functioneel goed spiergebruik door niet alleen variatie in richting en kracht uit te voeren maar ook variatie in snelheid. Door de remmende werking van de antagonist te gebruiken Door weerstand te maken versterk je de spieren. Door de houdende spieren optimaal te benutten, waardoor er een natuurlijke rek in de gehele keten ontstaat.